środa, 21 lipca 2021

URODZINY ZNANYCH I LUBIANYCH

JANUSZ KORCZAK

Niebieskie tło zdjęcie wystawka na stoliku niebieska bibuła i książki autorstwa Janusza Korczaka strony z informacjami o nim i jego życiu
źródło własne












- właściwie to Henryk Goldszmit;

- pseudonim Stary Doktor lub Pan Doktor;

- ur. 22 lipca 1878 lub1879 w Warszawie;

- zm. w sierpniu 1942 w Trablince;

- to wychowawca, pedagog, lekarz, pisarz,

  publicysta, działacz społeczny, teozof, mason

  obywatel, Polak, Żyd;


Niebieskie tło zdjęcie wystawka na stoliku pomarańczowa bibuła książki autorstwa Janusza Korczaka i na żółtej kartce jego cytat Jestem nie po to aby mnie kochali i podziwiali ale po to abym ja działał i kochał Nie obowiązkiem otoczenia pomagać mnie ale ja mam obowiązek troszczenia się o świat o człowieka
źródło własne













- Korczak to nie tylko wielki prekursor praw

  dziecka i opiekun dzieci;

- to także znany autor książek dla dorosłych 

  i dzieci m. in. o Królu Maciusiu I i Kajtusiu 

  Czarodzieju;

- utwory Janusza Korczaka:

"Dzieci ulicy", "Koszałki opałki", "Dziecko

salonu", "Szkoła życia", "Mośki, Joski i Srule",

"Józki, Jaśki i Franki", "Sława" (opowiadania),

"Bobo", "Momenty wychowawcze", "Jak kochać

dziecko", t. 1 i 2, "O gazetce szkolnej",

"Rozprawa o fizycznym wychowaniu dzieci",

"Sam na sam z Bogiem", "Kiedy znów będę

mały", "Bankructwo małego Dżeka",

"Bezwstydnie krótkie", "Król Maciuś Pierwszy",

"Prawo dziecka do szacunku", "Prawidła życia",

"Senat szaleńców", "Król Maciuś na wyspie

bezludnej", "Kajtuś Czarodziej", "Uparty

chłopiec", "Ludzie są dobrzy", "Trzy wyprawy

Herszka", "Refleksje", "Pedagogika żartobliwa".



Ale kim tak naprawdę był Janusz Korczak? 

Korczak, jakiego nie wszyscy znamy...

Zapraszam po lektury...




Koncert zespołu Mandragora

  Tegoroczny, XXI Ogólnopolski Tydzień Bibliotek, rozpoczynamy wyjątkowym, muzycznym wydarzeniem. 8 maja br. o godz. 17.00 na bibliotecznej...