poniedziałek, 25 maja 2020


DZIEŃ KRÓLEWNY

źródło własne
Dzisiaj mamy niezwykłe święto 
– Dzień królewny. To święto jest fajną 
okazją dla wszystkich Panów, 
by stać się dla swoich Królewien 
prawdziwym księciem na białym koniu.
Nie trzeba oczywiście pokonywać strasznych 
smoków, wystarczy słodka niespodzianka.

źródło własne
Moja siostra królewna”


Moja siostra królewna

ma z papieru koronę

i ma długie warkocze,

i ma oczy zielone,

moja siostra królewna.


Moja siostra królewna

jest najlepsza na świecie,

kiedy bajki mi czyta

albo gra mi na flecie,

moja siostra królewna.


A jak stoi przed lustrem

i mnie wcale nie słucha,

wtedy mówię jej na złość,

że jest wstrętna ropucha,

a nie żadna królewna.


Jak ją rąbnę niechcący,

zaraz leci do mamy,

ale to jest nieważne,

bo i tak się kochamy

z moją siostrą królewną.


Rano idzie do szkoły

w swym czerwonym berecie

i z tornistrem na plecach,

a wy wcale nie wiecie,

że to idzie królewna.


Danuta Wawiłow






Światowy Dzień Pingwina - quiz interaktywny

W ostatnim tygodniu kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Pingwina. To święto ustanowiono na cześć ciekawego odkrycia. Naukowcy zaobserwowali, ...